Büzülme' nedir
Büzülme, çalışan hırsızlığı,
hırsızlık, idari hata, satıcı sahtekarlığı, transit veya mağazada hasar ve
müşteriye fayda sağlayan kasiyer hataları gibi faktörlere atfedilebilecek
envanter kaybıdır. Büzülme, bir şirketin bilançosundaki kayıtlı envanter ile gerçek
envanteri arasındaki farktır. Bu kavram perakendeciler için anahtar gerçek bir
problemdir, çünkü eninde sonunda Seo
hizmeti kaybetmek anlamına
gelen envanter kaybıyla sonuçlanır.
Sıradaki
BAŞLANGIÇ ENVANTERI
ENVANTER TAŞIMA MALIYETI
ENVANTER REZERVI
İŞ ENVANTERLERI
'Büzülme' AŞAĞI
Büzülme, kayıtlı envanter ile
gerçek envanter arasındaki farktır, ancak kitap envanteri ile fiziksel envanter
arasındaki farkı anlamak önemlidir. Bir satıcı satılacak ürünü aldığında, Kurumsal Seo , envanterin dolar
değerini bilançosunda cari bir varlık olarak kaydeder. Perakendeci 1 milyon
dolarlık ürünü kabul ederse, envanter hesabı 1 milyon dolar artar. Bir ürün her
satıldığında, envanter hesabı ürünün maliyeti ile düşürülür ve satış tutarı
için gelir kaydedilir.
Kitap envanteri için dolar
tutarı, bir perakendeci için el altında olması gereken envanter miktarını
izler. Bununla birlikte, envanter genellikle herhangi bir nedenden dolayı
kaybolur ve bu da kayıtlı kitap envanteri ile mağazadaki fiziksel envanter
arasında bir tutarsızlığa neden olur. Bu iki envanter tipi arasındaki fark
büzülme. Örneğin, perakendecinin
hırsızlık nedeniyle 100.000 dolarlık envanterini kaybedmesi durumunda, çekiliş
en az 100.000 $ olan fiziksel envanterdeki 900.000 $ 'lık kitap envanterinde 1
milyon dolar olacaktır.
Büzülme Olumsuz Etkiler
Büzülmenin en büyük etkisi
kar kaybıdır. Bu durum, işletmelerin düşük marjlar ve yüksek hacimlerde faaliyet
gösterdiği perakende satış noktalarında olumsuzdur, yani perakendecilerin kar
elde etmek için çok miktarda ürün satması gerektiği anlamına gelir. Bir
perakendeci envanteri büzülme ile kaybederse, iki kez çarpılır; Envanterin
kendisinin maliyetini telafi edemez ve aynı zamanda envanteri satamaz ve
gelirini azaltamaz, bu da alt çizgiyi düşürmek için aşağıya iner.
Büzülme, her perakende
şirketinin bir parçasıdır ve birçok işletme, bir ürünün fiyatını envanterdeki
kayıpları hesaba katarak artırarak bu potansiyel zararları karşılamaya çalışır.
Bu fiyatlar, ürün kaybına yol açabilecek hırsızlık ve verimsizlik yükünü
üstlenmek zorunda olan tüketiciye iletilir. Seo uzmanı tüketici fiyat
duyarlı ise, bir şirketin tüketici tabanını düşürmek için büzülme, benzer
mallar için başka bir yere bakmalarına neden olur.
Son olarak, küçülme diğer
alanlarda şirket maliyetlerini artırabilir. Örneğin, perakendeciler, yatırımın
güvenlik görevlileri, teknoloji veya diğer temel unsurlar olup olmadığı
konusunda yoğun olarak yatırım yapmak zorundadırlar. Bu maliyetler, karları
daha da azaltmak ya da masraflar tüketiciye iletilirse fiyatları artırmak için
çalışır.
Yorumlar
Yorum Gönder